בס"ד
ןאל"כ
ערב שביעי של פסח תשע"ו
אשה – בזכות נשים צדקניות נגאלו בני ישראל ממצרים
דורנו, דור של חכמה גדולה ויתרה.דורנו הינו דור של פיתוח, גילוי יכולות.
דורנו מתאפיין בגילויים רבים, בעשייה מרובה.
טבע העשייה היותה נעשית לצורך מישהו/משהו.כל עשייה, אשר תהיה, זקוקה לכלי אשר יכיל את העשיה.כלי אשר ייתן קיום ומשמעות לעשייה.עשייה אשר אין לה כלי מכיל, כלי היכול להכיל העשייה, הרי עשייה זו אין בה לא עשייה ולא כלום.
כל דבר עשייה בחיי האדם ובהתנהלותו, זקוק לכלי מכיל.כלי אשר ייתן משמעות לעשייה.ללא הכלי אין כל משמעות לעשייה ולחיי האדם.
החל מהצורך הגופני, לאכול, ללא מקום אשר יכיל המאכל לגופנו ויפריד האוכל מהפסולת, באוכל ישתמש לצורכי הגוף, אחזקתו.
אכילה ללא כלי מכיל אין בה טובה אלא רעה, אין כל משמעות לאכילה.
לימוד ענינו וייעודו עשייה.כל לימוד עניינו ללמד, לעשות.לימוד אשר אין בו עשייה, אין בו כלום.
דורנו דור של פמיניזם.פמיניזם קיומו נובע ממקום חשיבה ותפיסת המהות הנשית כנחותה ביחס למהות הגברית.
הדברים הינם הפוכים.
בהיות העולם מתקיים ומתקדם, זקוק הוא :הן לעשייה והן לכלי אשר יותאם ויאפשר קיום העשייה.
ההכלה גדולה מהעשייה.הנשיות גדולה מהגבריות.
ללא כלי מכיל אין מקום לעשייה. עשייה כשלעצמה איננה יכולה לצאת ולהאיר, שכן אין מקום אשר יכול ומוכן לקבל הארה זו.
מהות ענינה של הנשיות הינה הקבלה וההכלה.הנשיות ענינה היות מציאות המאפשרת נתינת ביטוי לעשייה.
עשייה ללא כלי, ללא מקום מכיל, אין בה ולא כלום.
הכלי, בשונה מהמעשה, יש בו משמעות גם כאשר הינו ריק שכן תמיד הינו בהמתנה, מוכן להיות מקום לעשייה, מוכן להיות מקבל ומכיל.
העשייה נראית כחשובה, גדולה ומשמעותית יתר על ההכלה.
אין הדברים כך!
היות כלי מקום ומשמעות לעשייה.
המהות הגברית הינה העשייה, היצירה.המהות הנשית הינה הכלה וקבלה.המהות הנשית היא הנותנת משמעות ותוכן לעשייה הגברית.הנשיות היא המאפשרת גילוי העשייה הגברית.
הגבר הוא המחפש ומחזר אחר אבדתו, האשה, הכלי, ללא מציאת האבדה לא תהיה משמעות לעשייתו , לא תהיה משמעות לחייו.
דור בו כולם עושים, דור בו אין כלים יש רק יוצרים, אין לא קיום.דור שכזה כל עשייתו גדולה וחשובה כשתהיה, אין בה יכולת קיום, אין מכיל לעשייתה.
דור בו גם הנשיות מבקשת לעשות, במקום להכיל, למרות יכולתה לעשות אין בה משמעות,
הידיים אין ביכולתם להפוך להיות רגליים, הידיים עושות הרגליים מביאות ומקדמות.
דור שכזה, אשר אין בו כלים להכיל, סופו להתכלות מרוב עשייה ומאי הכלה.
ההכלה גדולה מהעשייה, ההכלה היא הנותנת משמעות לעשייה.
העשיה נראית, ההכלה אינה נראית.למבינים ברור שנראותה של העשיה הינה בזכות הכלי בזכות יכולת ההכלה.
מהות קיום המשמעות הגברית, העשייה, תלויה לחלוטין במהות הנשית ההכלה והקבלה.
קיומו וקידומו של העולם תלוי בגודל הכלי , בגודל יכולת ההכלה.
ענינה של הנשיות להגדיל יכולת ההכלה ולא הפיכת ההכלה לעשייה.
מהות קיום העולם הינה ההכלה ולא העשייה. העשייה תגיעה בממילא כל עוד קיים הכלי בר הכלה
מציאות של וואקום לא קיימת. מציאות ריקה מושכת, שואבת ודורשת עשייה.
היות כלי יביא לדרישה למילוי יביא לידי מעשה, יביא לקידום וגדילה.הכלי אינו יכול להיות ריק.
מהות הכלי הינה היותו מלא, מלא בעשייה.
תפקיד העושה, עשיית דברים על מכונם.תפקיד הכלי, יצירת כלי ראוי ונכון אשר יאפשר קיום וגדילה רק לעשייה ההולמת הכלי.
קיומו של בית זוגי, קיומה של משפחה, תלוי ברובה ובעיקרה בכלי, בהכלה, בנשיות.
הגבר הוא העושה האשה לכלי.מהות של האשה, עשייתו של הגבר היא הדורשת כלי ראוי לעשייתו.
אשה בונה ואשה הורסת.איכותה וקיומה של העשייה, תלוי בכלי.היות הכלי איכותי יותר, ייאפשר קיום רק לעשייה התואמת מדרגתו של הכלי.
מהות הקשר אל בורא עולם, הינה קשר של קבלה.קבלה מאת הקב"ה יכולה להתקיים רק בהיותינו כלי.כלי בחינתו ענווה ולא גאווה.רק במקום של מקבל, ענווה, שוכן השפע, שוכן הקב"ה.מקום בו אין כלי, מקום של "אני", אין מקום לקב"ה אין מקום לקבלת השפע.
במקום של "אני" של גאוה "אין אני והוא יכולין לדור.
איש ואשה זכו שכינה ביניהם.
דויד לקס אמת
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה.מתמחה בשילוב כלים.טיפוליים.בראיה יהודית פסיכותראפיה , רפלקסולוגיה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה חולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים. 052-6409251